איך מקדמים עסק בתחום המזון ?
פרשת השבוע עוסקת בין היתר בהבחנה בין בעלי חיים המותרים באכילה לבין אלו האסורים באכילה. הדבר מעורר להסתכל על העשייה העסקית של עסקים בתחום המזון ולנסות להבין אילו עקרונות בולטים בעשייה העסקית של עסקים מצליחים בתחום המזון בעיקר
בנושא שיווק, פרסום ויחסי ציבור.
קודם לכל ובחיבור ישיר לפרשה : העסק חייב להאכיל את לקוחותיו באוכל כשר. בנוסף
לכך כדאי שלא יעבוד בשבת, כי ידוע שהשבת היא מקור הברכה. לא לשכוח גם את
ענייני המעשר, ידוע ש " המעשר מתעשר " .כמובן שכל אחד יעשה
כרצונו אבל תמיד כדאי לבחון את התוצאות העסקיות לאחר שינוי בימי הפתיחה ולראות
את ההבדלים.
יש מהלכים עסקיים כללים שכל בעל עסק יכול לבצע ובכללם בעלי עסקים בתחום המזון :
1. כניסה לעולם המקוון - גם שבעל העסק חורפ העסק ממשיך לייצר כסף.
2. גיוון במוצרים ובשירותים - כולל הכנסה של מוצרים ושרותים שהם אינם מתחום המזון. דוגמא מעולם אחר : כמה מכם נכנסו השבוע לתחנת דלק וייצאו משם עם ספר ו/או דיסק ? לי קרה שהייתי צריך להגיע לפגישה בתחנת דלק. במקום אליו הייתי אמור להגיע
היו שתי תחנות דלק והסוללה במכשיר נגמרה בדיוק כאשר עמדתי לוודא עם האדם אתו הייתי אמור להפגש באיזו תחנה נשב. נכנסתי לתחנת דלק, קניתי מטען לרכב וכך יכולתי לחדש את השיחה שנותקה.
לעניין השיווק , פרסום ויחסי ציבור :
בהתחשב בעובדה כי עסקים בתחום המזון בנויים על לקוחות קבועים ולקוחות מזדמנים צריך לייצר קמפיין שיווקי שעושה שימוש במגוון ערוצים עם בחירה קפדנית שתתאים לאוכלוסיית היעד.
רוצים קהל דתי ?
הקפידו שהכשרות שלכם תהיה מהרב המקובל באזור. הרבה אנשים ישאלו עליכם אותו.
תמיד כדאי לשלב תמונות עם אנשים דתיים בפרסומים ובטורי הרכילו.
רכשו שטחי פרסום בעיתונות דתית שמגיע לקהל באזור.
שלחו פליירים / מכתבים לפי מועדים כללים ובייחוד לפי מועדי ישראל עם עדכונים על פריטים מיוחדים שאתם מציעים לכבוד המועד.
מחפשים בעלי משפחות ?
צרו מנות מיוחדות בתפריט לילדים מגובים במתנות וגאדג'טים.
פתחו דף עסקי בפייסבוק.
צרו קשר קבוע עם הלקוחות על ידי הקמת מועדון לקוחות אותו תדוורו בדואר ישיר ובדואר אלקטרוני.
הזמינו קבוצות לרישות עסקי לקיים אצלכם את פעילותן.
השבת הפתח והמשפחה קוראת לי.
אז בתאבון ושבת שלום.