b-in-k8

שיווק , פרסום ויחסי ציבור

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • היחצ"ן המן היה טוב למרדכי ??? (17/03/2011)

     

     

    באחד מרגעי השיא של המגילה מסתובבים המן ומרדכי ברחובות שושן כאשר מרדכי עטוף בגלימת מלך רוכב על סוס ואילו המן מוליך את הסוס וצועק כך יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו. רגע לאחר שמסע יחסי הציבור הזה מסתיים הדרמה מתעצמת ואנו פוגשים את אחשוורוש , המן ואסתר בחדר המיטות המלכותי כאשר המן מתחנן על חייו אצל אסתר מה שנתפש אצל אחשוורוש כניסיון חיזור עליו משלם המן בחייו.

     

    מרדכי מוכר רעיון חברתי. הוא יהודי. אותו לא תתפשו משתחווה בפני גוי. מרדכי בן העם הנבחר. נראה שלקוחותיו של מרדכי, בני העם היהודי, בראש ובראשונה וגם בני יתר העמים מקבלים חשיפה עצומה לרעיון כאשר דווקא המתחרה העסקי הגדול, המן, הופך להיות יחצ"ן לשעה ובאירוע רב משתתפים, המורכב מבני העיר שושן , הצופים במסע של הסוס , רוכבו, והמוביל את הסוס , שהוא המן ולא אחר, מקבלים הוכחה של מי המוצר האמיתי.

     

    המן הוא ללא ספק היחצ"ן המתאים למרדכי. רגע לאחר שהוא ממלא את תפקידו אין בו יותר צורך והוא יכול לפנות את הזירה ולגרוף את שכרו : תלייה על העץ בכיכר העיר. מהבחינה הזו מדובר באקט יחצ"ני נוסף התורם משמעותית לתכנית השיווק של מרדכי ומשלים אותה , תוך שמרדכי נותר מנצח ללא עוררין.

     

    בעקבות תכנית השיווק של מרדכי נאחל לעצמנו שנגיע לתכנית שיווק כזו שתגדיר את מצבנו בשוק כספקי שרות או מוצר שאין עליו עוררין. כולם צריכים את מוצרנו ושרותנו השאלה היא האם אנו עושים שימוש נכון בערוצי שיווק , פרסום ויחסי ציבור כדי לייצר מהלכים שיבליטו אותנו ויבדלו אותנו ממתחרנו.

     

     

     

     

  • בעל עסק בתחום המזון ? רוצה לשווק מזון ו/או תוספי מזון ? פרשת השבוע עוסקת בעניינך !!! (25/03/2011)

    איך מקדמים עסק בתחום המזון ?

    פרשת השבוע עוסקת בין היתר בהבחנה בין בעלי חיים המותרים באכילה לבין אלו האסורים באכילה. הדבר מעורר להסתכל על העשייה העסקית של עסקים בתחום המזון ולנסות להבין אילו עקרונות בולטים בעשייה העסקית של עסקים מצליחים בתחום המזון בעיקר בנושא שיווק, פרסום ויחסי ציבור.

     

    קודם לכל ובחיבור ישיר לפרשה : העסק חייב להאכיל את לקוחותיו באוכל כשר. בנוסף

    לכך כדאי שלא יעבוד בשבת, כי ידוע שהשבת היא מקור הברכה. לא לשכוח גם את

    ענייני המעשר, ידוע ש " המעשר מתעשר " .כמובן שכל אחד יעשה

    כרצונו אבל תמיד כדאי לבחון את התוצאות העסקיות לאחר שינוי בימי הפתיחה ולראות

    את ההבדלים.

     

    יש מהלכים עסקיים כללים שכל בעל עסק יכול לבצע ובכללם בעלי עסקים בתחום המזון :

    1. כניסה לעולם המקוון - גם שבעל העסק חורפ העסק ממשיך לייצר כסף.

    2. גיוון במוצרים ובשירותים - כולל הכנסה של מוצרים ושרותים שהם אינם מתחום המזון. דוגמא מעולם אחר : כמה מכם נכנסו השבוע לתחנת דלק וייצאו משם עם ספר ו/או דיסק ? לי קרה שהייתי צריך להגיע לפגישה בתחנת דלק. במקום אליו הייתי אמור להגיע היו שתי תחנות דלק והסוללה במכשיר נגמרה בדיוק כאשר עמדתי לוודא עם האדם אתו הייתי אמור להפגש באיזו תחנה נשב. נכנסתי לתחנת דלק, קניתי מטען לרכב וכך יכולתי לחדש את השיחה שנותקה.

     

    לעניין השיווק , פרסום ויחסי ציבור :

    בהתחשב בעובדה כי עסקים בתחום המזון בנויים על לקוחות קבועים ולקוחות מזדמנים צריך לייצר קמפיין שיווקי שעושה שימוש במגוון ערוצים עם בחירה קפדנית שתתאים לאוכלוסיית היעד.

    רוצים קהל דתי ?

    הקפידו שהכשרות שלכם תהיה מהרב המקובל באזור. הרבה אנשים ישאלו עליכם אותו.

    תמיד כדאי לשלב תמונות עם אנשים דתיים בפרסומים ובטורי הרכילו.

    רכשו שטחי פרסום בעיתונות דתית שמגיע לקהל באזור.

    שלחו פליירים / מכתבים לפי מועדים כללים ובייחוד לפי מועדי ישראל עם עדכונים על פריטים מיוחדים שאתם מציעים לכבוד המועד.

     

    מחפשים בעלי משפחות ?

    צרו מנות מיוחדות בתפריט לילדים מגובים במתנות וגאדג'טים.

    פתחו דף עסקי בפייסבוק.

    צרו קשר קבוע עם הלקוחות על ידי הקמת מועדון לקוחות אותו תדוורו בדואר ישיר ובדואר אלקטרוני.

    הזמינו קבוצות לרישות עסקי לקיים אצלכם את פעילותן.

    השבת הפתח והמשפחה קוראת לי.

    אז בתאבון ושבת שלום.

     

     

  • אם יוצאים קוראים דברים נפלאים! ( לא שגיאת כתיב...) (29/03/2011)

    הנה טיפ שראיתי אצל הרב רפאל כהן בספרו " האיש שהצליח לשנות את הסרט "

    לשיפור המזל והיצירתיות .


     

    מכירים סביבכם אנשים אקטיביים וברי מזל ? נסו לחשוב מה מבדיל ביניהם לבין

    אנשים אחרים שאתם מכירים . סביר להניח שהם פעלתנים יותר. הנחת היסוד

    שמניעה אותם היא שפעילות מביאה תוצאה.


     

    הרב כהן מביא בספרו נוסחה וזו לשונה : קליטה .ס יום. מ עשה. ק.ס.ם.


     

    כדי להסביר זאת מביא הרב כהן דוגמא לעובד שננזף על ידי מעסיקו. לפי המודל

    הזה על העובד לקלוט כי מדובר במצב שיכול לחולל שינוי חיובי עבורו. בשלב הבא

    על העובד " לסיים " לעצור כל תגובה רגשית ואז לעובר ל "מעשה " להודות

    למעסיק על הערותיו ולבקש הנחיות לשיפור ההתנהגות. כדי להשלים את שינוי

    ההתנהגות ממליץ הרב כהן לשנות דפוסי חשיבה באופן שכאשר נתקלים בבעייה


     

    לפעול על ידי טכניקת ה "היפוך " כלאמר לחשוב על הבעייה מהסוף להתחלה.

    הרב כהן מדגים זאת כך :


     

    אדם המחפש עבודה יכול לפרסם בעיתון  את העובדה שהוא מחפש עבודה במקום

    לחפש בעיתונים אחר עבודה.


     

    בהצלחה.

BizMakeBiz פותח ע"י